|
<< Click to Display Table of Contents >> Operator > Operatornotiser |
I Operator skapas automatiskt notiser för att uppmärksamma dig om viktiga händelser i nätverket. Beroende på vilka inställningar du valt så öppnas antingen notisdialogen direkt när en sådan händelse sker, eller så ser du en siffra vid ikonen för notiser i verktygsfältet som indikerar antal notiser.
Notiser skapas vid följande scenarion:
•När avbrott skapas via:
oFelanmälan
oInfosamtal
oSCADA
oMätarhändelser
•När avbrott uppdateras med:
oPersonfara
oViktig driftinfo
Markera en notis och tryck Kvittera för att ta bort notisen från listan. Tryck Kvittera alla för att ta bort alla notiser från listan.
Välj fliken Inställningar i notisdialogen för att välja bland följande alternativ:
•Öppna dialog för nya notifieringar
•Göm dialog när alla notifieringar är kvitterade
•Spela ljud vid ny notifiering
•Alltid överst