<< Click to Display Table of Contents >> Operator > Felanmälan > Skapa en ny felanmälan |
Knappen Felanmälan aktiveras först efter att en kund har sökts fram och raden markerats. Om vald kund är strömlös på grund av ett verifierat avbrott, dyker en varningsruta upp som meddelar detta. Det går fortfarande att göra en ny felanmälan. |
1.Välj Operator > Visa/dölj Operator. Sydpanelen öppnas.
2.Välj fliken Felanmälan.
3.Tryck på Sök och OK i varninsfönstret som öppnas om att endast de första 200 raderna kommer visas i resultatet.
4.Markera en rad i listan av kunder.
5.Tryck på ikonen Skapa felanmälan.
6.Ange obligatorisk data.
7.Tryck OK. Fönstret Notifieringar öppnas som notifierar alla anslutna Operator användare om att felanmälan skapas.
8.Tryck Kvittera eller Kvittera alla.
Målgruppen för informationen som fylls i formuläret är de kunder som satt upp en central kundtjänst som kan behöva guidning i felmottagningen för att redan i första samtalet få fram relevant information till driften. Frågorna kan en systemadministratör definiera med kodlistahanteraren. Välj kodlisteägare Operator och kodlistan ERROR_REPORT_QUESTIONS_CL.
|
|||||
|
|||||
På detta sätt så kommer alla felsamtal att dyka upp som Icke verifierat avbrott i driftcentralen. Därmed har en effektiv kommunikation mellan kundtjänst och driftcentral skapats, samtidigt som grupperingen av avbrott minskar informationsmängden för driftoperatören. |