<< Click to Display Table of Contents >> Skapa Offert |
1.Markera objektet Föranmälan och tryck på Skapa offert . Alla värden under villkor hämtas från kodlistor.
2.Tryck Lägg till för att hämta offertrad med fördefinierad typ. Pris kan hämtas från kodlistan eller skrivas in för varje rad.
Möjlighet att skriva egna formuleringar, kopiera från ett Word dokument eller infoga texter från mallar.
1.Tryck Välj malltexter för att hämta malltext.
2.Markera en rad eller flera rader och tryck OK.
Texten kan även hämtas direkt i formuläret genom att skriva kod ex O1 och trycka på Enter. |
3.När offerten är klar kan den låsas genom att trycka på Lås offert, därmed är både offert och offerttexten inte redigerbara.
4.Utskrifter för utskick skapas genom att markera objektet för Offert, högerklicka och välja Spara/Öppna PDF > Offert/Servisbeställning. Utskrift av hela offerten kan bestå av flera sidor.
Villkor, pris och plats för underskrift är alltid placerad på sista sidan eftersom det är den som kunden behöver skicka tillbaka.
Skapas från samma objekt som offert.
Möjlighet att skriva egna formuleringar, kopiera från ett Word dokument eller infoga texter från mallar.
1.Tryck Välj malltexter för att hämta malltext. Kodlista med textmallar är gemensamt för offert och orderbekräftelse.
2.Markera en rad eller flera rader och tryck OK.
Texten kan även hämtas direkt i formuläret genom att skriva kod ex O1 och trycka på Enter. |
3. Utskrifter skapas genom att markera objektet för Offert, högerklicka och välja Spara/Öppna PDF > Oderbekräftelse.
Följande fält i Föranmälan flik Anläggning/Kund sektion Kund måste vara ifyllda för att kunna använda funktionen att signera PDF: •Förnamn/Företag •Efternamn •E-post •Org/Pers.nr. - Personnummer ska vara på formatet 12 siffror utan streck eller 10 siffror med streck, Organisationsnummer är alltid 10 siffror. Om du gör ändringar i kontaktuppgifterna måste du skapa en ny offert, en redan skapad offert uppdateras inte automatiskt med nya kontaktuppgifter. |
1.Högerklicka på en Offert och välj Signera PDF > [typ av dokument]. En PDF för signering skickas till den angivna adressen under E-post.
När ett uppdrag är skapat baserat på en process från WorkflowStudio och processen innehåller en mellanliggande händelse med meddelande-ID DOCUMENT_SIGNED, skickas ett meddelande till processen så snart PDF:en har signerats via Scrive. När detta sker, och processen befinner sig i den mellanliggande händelsen vid tidpunkten för signeringen, fortsätter processen automatiskt från händelsen utan manuell handpåläggning. Se avsnitt Skapa en Mellanliggande händelse. |
Du kan även signera Föranmälan genom att högerklicka och välja Signera PDF > [typ av dokument]. |
Du kan även skicka PDF för signering från förhandsgranskningen. 1.Högerklicka på en Offert och välj Förhansgranska PDF > [typ av dokument]. 2.Tryck på ikonen |