<< Click to Display Table of Contents >> Customer > Användargränssnitt |
dpPower startas genom fliken Organizer och använder den grundläggande funktionaliteten som finns i Organizer.
Under fliken Intressenter kan information om uppdrag för kunder eller andra typer av intressenter sökas fram i fliken Uppdrag.
Välj sökkriterier Låter dig välja vilka sökkriterier som ska vara synliga.
Det finns även möjlighet att hitta information under flikarna Aktuellt, Avbrottshistorik, Samtal samt Avisering.
I fliken Aktuellt visas information om pågående avbrott. Om det pågår ett avbrott visas den viktigaste informationen, så som planerad återinkoppling, för detta avbrott.
Om inget avbrott existerar meddelas: Inget avbrott rapporterat.
Fliken Avbrottshistorik visar de historiska avbrotten som drabbat denna kund. Högerklicka på ett avbrott för mer funktioner såsom t.ex. Visa felställe i kartan. Information om avbrottet öppnas i East panel med flikarna Avbrott och Övrig info.
Fliken Samtal visar alla felanmälningar som kunden gjort. Observera att det inte är ett-till-ett förhållande mellan avbrott och samtal. En kund kan ha haft ett avbrott utan att själv ha ringt in en felanmälan och en felanmälan behöver inte alltid resultera i ett avbrott.
Visar en tabell över utförda aviseringar för aktuell kund.
Högerklicka på en post i tabellen och välj Avisering för att visa mer information om aviseringen.
I detaljinformationen för uppdraget, under fliken Intressent i East panel, visas intressenter och information kan redigeras. Intressenter kan tas bort och nya kan läggas till.
Sök efter intressent.
Skapa intressenter från anslutningspunkt.
Skapa rapportör.
Skapa övrig.
Ta bort intressent.