Uppdragsadministrationsverktyg

<< Click to Display Table of Contents >>

Organizer > Administration > Projekt, uppdrag och arbetsflöden >

Uppdragsadministrationsverktyg

1.Öppna Organizers gränssnitt för administration genom att i menyraden, välj Organizer > Visa/Dölj administration.

2.Använd sökkriterierna för att söka ut olika uppdrag och tryck sedan på Sök för att starta utsökningen eller knappen Rensa för att rensa sökkriterierna. Följande updragsadministrationsverktyg finns tillgängliga i Sydpanelen:

 

Öppna uppdragets förändringsset

Skicka förändringsset till en annan användare. Det går också att skicka andras förändringsset till en annan användare.

Aktivera inaktivt uppdrag

Välj uppdrag att radera

Hantera processtyrda arbetsflöden.

 

Bestäm vilka flikar som ska vara synliga i östpanelen för alla användare

1.I östpanelen, tryck på ikonen med tre prickar .

2.Bocka för de flikar du vill ska vara synliga och välj Spara.

3.I rullgardinslistan, välj för vilka uppdragstyper flikinställningarna ska gälla.

4.Bocka för Spara som gemensamma inställningar.

5.Tryck OK.

En stjärna (*) intill ikonen med tre prickar visar att det finns dolda flikar.

 

Sätt prioritering på uppdrag

För att visa uppdragen sorterade med de högst prioriterade överst i listan i sydpanelen kan du som administratör bestämma prioriteringsordning.

1.I sydpanelen, välj flik Administrera uppdrag.

2.Fyll i sökkriterier och tryck Sök.

3.Välj önskat uppdrag i listan.

4.I östpanelen, uppdragsfliken under sektion Uppdragsdata, välj Prioritet via rullgardinsmenyn.

5.Tryck Spara.

För att ställa in sorteringsordningen för prioritetskoderna, använd fältet SORTCOL i kodlistan DSG.PRIORITY_CL. Se avsnitt Kodlistor och dess underavsnitt.