<< Click to Display Table of Contents >> Felsökning |
Du kan generera en rapport med eventuella uppdrag som Nätkollen inte lyckats hämta från Ledningskollen. Det kan vara uppdrag som har felaktig geometrisk information eller uppdrag med egenskaper Nätkollen inte hanterat tidigare.
Det finns tre typer av felsökningsrapporter för Nätkollen.
•Ärenden som inte kunde behandlas
•Kontaktuppgifter per ärendetyp
•Objekttyper inom frågeområden
1.I verktygsraden, tryck på Frågevertyget.
2.Välj Rapporter > Nätkollen > Ärenden som inte kunde behandlas.
3.Fyll i start- och slutdatum för tidsperioden du vill ha resultaten från. Om du inte anger datum visas resultat från de senaste 14 dagarna som standard. Resultat som är äldre än 14 dagar raderas.
4.Tryck på Sök. I sökresultatet visas alla ärenden som laddats upp i systemet som inte kunde behandlas.
1.I menyraden, välj Organizer > Visa/dölj Organizer.
2.Gå tillbaka till sökresultatet i Frågeverktyget och välj ett ärende i listan.
3.I kolumnen Ärendenummer, högerklicka och välj Kopiera värde för ärendenummer.
4.I sydpanelens flik Uppdrag, klistra in värdet från Ärendenummer i cellen Ledningskollen ID.
5.Tryck Sök.
6.Tryck på projektet i resultatlistan för att visa det i östpanelen.
I sökresultatet i Frågeverktyget är det även möjligt att välja ett ärende, högerklicka i kolumnen Ärendenummer och välj Sök i Hitta.se (namn) för att omdirigera till hitta.se för att se resultatet. |
1.I verktygsraden, tryck på Frågevertyget.
2.Välj Rapporter > Nätkollen > Kontaktuppgifter per ärendetyp.
3.Ställ in önskade sökparametrar.
4.Tryck Sök.
1.I verktygsraden, tryck på Frågevertyget.
2.Välj Rapporter > Nätkollen > Objekttyp inom frågeområden.
3.Klistra in värdet på Ärendenummer i fältet Ledningskollen-ID.
4.Tryck Sök. I sökresultatet visas en lista över vilka objekttyper som finns i frågeområdet för att undvika feluppgiftsklassificering.