|
<< Click to Display Table of Contents >> dpPower > Börja arbeta i dpPower > Logga in |
Här finns information om hur du loggar in idpPower och vad du behöver innan du börjar.
Se till att du har:
•Användarnamn och lösenord.
•Java installerat på din dator.
dpPower bygger på Java-teknik, vilket kräver Java Runtime Environment för att fungera.
•Rekommenderad version: Java 21 (LTS).
•En vanlig distribution är Zulu från Azul.
Länk för nedladdning:
Använd en LTS-version (Long Term Support) – inte nödvändigtvis den senaste versionen. |
Behöver du hjälp med inloggning eller installation? Kontakta din systemadministratör. |
1.Dubbelklicka på startikonen dpSpatial
eller den anvisade länken till applikationen på intranätet. Om en hänglåssymbol visas är din uppkoppling säker och krypterad.
1.Ange:
oAnvändarnamn
oLösenord
2.Välj:
oApplikation (sparas till nästa gång)
oSpråk (sparas till nästa gång)
3.Tryck Logga in.
Fönstret Välj förändringsset öppnas. Läs mer om förändringsset i nästa kapitel. |
Vid första start (eller efter uppgradering) kan du behöva skapa en ny startikon.
Gör så här:
1.Öppna systemets inloggningssida i webbläsaren.
2.Starta applikationen.
3.Skapa eller spara en ny genväg.
En administratör kan göra detta och dela genvägen med övriga användare. Administratören loggar in och startar applikationen via adressen till systemets inloggningssida, som anges i webbläsaren. Startikonen kan sedan delas till övriga användare och/eller eventuella startlänkar justeras med rätt URL. |
Det är möjligt att logga in automatiskt via ditt Windows-konto.
Med Single Sign On (SSO):
•används dina Windows-uppgifter automatiskt.
•behöver du bara bekräfta med Logga in eller Enter.
•blir inloggningen snabbare och säkrare.
Kontakta Digpro eller din systemadministratör för att aktivera SSO. |