Administrera LCC-kostnader

<< Click to Display Table of Contents >>

Designer > Kalkyl >

Administrera LCC-kostnader

För att kunna skapa en LCC-kalkyl måste det finnas kopplingar mellan LCC-parametrar och koder i kostnadskataloger.

Administrera dessa kopplingar:

1.I menyraden, välj Organizer > Administrera LCC-kostnader.... Dialogrutan Administrera LCC-kostnader öppnas.

2.Tryck Lägg till för att lägga till en LCC-kostnad.

3.Ange ett namn och värden för den LCC-kostnad du skapar, tryck OK.

4.Koppla LCC-kostnaden mot en kod i taget i kostnadskatalogen genom att markera kodens rad till vänster samt den önskade LCC-kostnaden längst ned och sedan trycka på Lägg till länk . Den röda (nedåt)pilen Tag bort länk kopplar bort markerade LCC-kostnader.

 

Tryck på Redigera för att redigera eller Ta bort för att ta bort markerad LCC-kostnad.