Informationsbrev

<< Click to Display Table of Contents >>

Informationsbrev

Informationsbrev kan skapas för intressenter som berörs av ledningsförläggningen innanför uppdragsområdet.

 

Skapa informationsbrev

Så här skapar du ett informationsbrev som ska gå ut till intressenter i uppdragsområdet:

1.Öppna ditt uppdrag. I östpanelen dyker det upp ett attributformulär.

2.I attributformuläret, tryck på fliken Markavtal. I fliken finns det några knappar.

3.Hovra över knapparna för att se deras namn.

4.Tryck på Skapa nytt avtal > Skapa nytt informationsbrev .

5.Definiera innehållet i informationsbrevet.

 

Du kan även skapa en förteckning över mottagare av informationsbrevet.

Följande är flikarna och var du kan hämta information om respektive mottagartyp som finns inom uppdragsområdet:

Mottagare, kund: Hämta från kundregistret.

Mottagare, fastighetsägare: Hämta från fastighetsregistret.

Mottagare, övriga.

För att producera ett dokument av informationsbrevet högerklickar du på den tänkta mottagaren och väljer sedan Informationsbrev. Då skapas det en pdf-fil som får sparas ned lokalt.

Om det finns konfigurerade docx-mallar sparas dokumentet under fliken Dokument i uppdraget.