Arbetsmiljöplan

<< Click to Display Table of Contents >>

Organizer > Administration >

Arbetsmiljöplan

För vissa byggnads eller anläggningsarbeten ska en arbetsmiljöplan upprättas innan arbetet börjar. Arbetsmiljöplanen ska fungera som ett styrdokument för hur man ska bedriva arbetsmiljöarbetet i arbetet för att förebygga arbetsmiljörisker. Arbetsmiljöplan skapas per uppdrag i Organizer.

 

Konfigurering

För att sätta upp en arbetsmiljöplan i systemet krävs viss konfigurering i kodlistor.

Kodlistorna hanteras i kodlistehanteraren (Administration > Kodlistor > Kodlistehanterare).

Välj kodlisteägare DSG.

Kodlistor för arbetsmiljöplan

Kodlista

Funktion

WORK_ENW_PLAN_CRISIS_CL

Lägg till och hantera punkter för Krisberedskap.

WORK_ENW_PLAN_RISK_CL

Skapa risköversikt. Lägg till de risker som kan finnas vid ett arbete.

WORK_ENW_PLAN_ROLE_CL

Lägg till arbetsroller.

WORK_ENW_PLAN_RULE_CL

Lägg till och hantera regler, exempelvis ordnings och skyddsregler.