<< Click to Display Table of Contents >> Arbetsmiljöplan |
För vissa byggnads eller anläggningsarbeten ska en arbetsmiljöplan upprättas innan arbetet börjar. Arbetsmiljöplanen ska fungera som ett styrdokument för hur man ska bedriva arbetsmiljöarbetet i arbetet för att förebygga arbetsmiljörisker. Arbetsmiljöplan skapas per uppdrag i Organizer.
För att sätta upp en arbetsmiljöplan i systemet krävs viss konfigurering i kodlistor.
Kodlistorna hanteras i kodlistehanteraren (Administration > Kodlistor > Kodlistehanterare).
Välj kodlisteägare DSG.
Kodlista |
Funktion |
WORK_ENW_PLAN_CRISIS_CL |
Lägg till och hantera punkter för Krisberedskap. |
WORK_ENW_PLAN_RISK_CL |
Skapa risköversikt. Lägg till de risker som kan finnas vid ett arbete. |
WORK_ENW_PLAN_ROLE_CL |
Lägg till arbetsroller. |
WORK_ENW_PLAN_RULE_CL |
Lägg till och hantera regler, exempelvis ordnings och skyddsregler. |