<< Click to Display Table of Contents >> dpPower > Bilagor > Systemanpassningar > Ärendehantering |
•Vilken modul ärendet ska hanteras i:
oEnklare ärenden beskrivs i Customer.
oAvbrott beskrivs i Operator.
oStörre ärenden beskrivs i Designer.
•Vilka typer av kunder som kan kopplas till ärendetypen:
oBefintliga kunder, det vill säga kunder som redan finns importerade från kundsystem.
oIcke kunder, till exempel nya kunder vid en ny anslutning.
1.Välj Administration > Kodlistor > Kodlistehanterare.
2.Välj kodlisteägare CUSTOMER och kodlistan CASE_TYPE_CL.
Förklaring till de olika kolumnerna |
|
CODENUM |
Detta är ett internt numeriskt värde för kodlistan som automatgenereras.
|
CODETEXT |
Benämning på ärendetypen. Det är denna text som visas vid val av ärendetyp. Ärendetyper som är språkhanterade: 2004,1 Felanmälan el / Error report electrical. 2004,2 Felanmälan övrigt / Error report other. 2004,3 Kundarbete / Customer task. 2004,10 Mätarfrågor / Meter questions. 2004,20 Ej debiterbar kabelvisning / Non chargeable locate cable. 2004,30 Nyanläggning/Ombyggnad / Construction/Reconstruction. 2004,50 Övrigt / Other. |
MODULE_NAME |
Här anges ett eventuellt modulnamn för ärendet. OPERATOR = Felanmälan el som hanteras av Operator. CUSTOMER_WORK = Kundarbete, hanteras av Designer. Denna kräver kundspecifik konfigurering för varje kund. METER_QUESTIONS = Mätarfrågor, enkelt ärende som stannar i ärendehanteraren och skapar ärende av typen Mätarfrågor (otyp 46004). LOCATE_CABLE = Kabelvisning, enkelt ärende som stannar i ärendehanteraren och skapar ärende av typen Kabelvisning (otyp 46001). CONSTRUCTION = Nyanläggning/Ombyggnad, enkelt ärende som stannar i ärendehanteraren och skapar ärende av typen Nyanläggning/Ombyggnad (otyp 46003). OTHER_ERROR_REPORTS = Felanmälan övrigt, enkelt ärende som stannar i ärendehanteraren och skapar ärende av typen Felanmälan, övrigt (otyp 46005). För de ärendetyper som inte har något modulnamn satt används sektionen DEFAULT_MODULE, här skapar man ärenden av typen Internt ärende (46000). Attributformulären för alla sådana ärenden ser alltså likadana ut. |
PRIORITY |
|
RESPONSIBLE |
Här anges det användarnamn som är ansvarig för denna projekttyp. Om användarnamnet även finns definierat under Administration > Användariformation kan användaren få ett mail när ett nytt ärende av denna typ skapas. |
CUSTOMER_APPLICABLE |
1 - Innebär att denna ärendetyp kan skapas för en befintlig elkund. 0 - Innebär att denna ärendetyp inte kan skapas för en befintlig elkund. |
NON_CUSTOMER_APPLICABLE |
1 - Innebär att denna ärendetyp kan skapas för en en icke elkund. 0 - Innebär att denna ärendetyp inte kan skapas för en en icke elkund. |
3.Välj Administration > Kodlistor > Kodlistehanterare.
4.Välj kodlisteägare CUSTOMER och kodlistan CASE_STATUS_CL.
Förklaring till de olika kolumnerna |
|
CODENUM |
Är ett internt numeriskt värde för kodlistan. Detta värde automatgenereras.
|
CODETEXT |
Benämning på status. Det är denna text som visas vid statustyp. Statustyper som är språkhanterade: 2004,101 Öppet /Open. 2004,102 Avslutat / Error report other. 2004,103 Kundarbete / Customer task. |